Friday, May 23, 2014

Cita cita vs Mak Ayah

Assalamualaikum wbt

Angan angan dan impian selalu datang. Kalau ikut hati semua pun nak buat. Tapi sejauh mana kemampuan dan usaha kita ke arah itu. 

Letak lah semampu usaha dan keyakinan dalam hati sendiri. Cepat atau lambat InsyaAllah selagi itu rezeki kita, ia akan jadi milik kita. Kejar la angan angan anda sejauh mana pun. Selama mana pun. 

Tapi satu perkara jangan lupa. Mak ayah kita. Tanpa mereka kita bukan siapa siapa. Jangan lupa setiap pengorbanan mereka. Jangan lupa doakan mereka dalam setiap solat kita. Tanpa doa mereka, tanpa susah payah mereka kita mungkin tak sampai pun kat mana kita ada hari ini. 

Semua mak ayah nak tengok anak anak mereka berjaya, berjaya dunia akhirat. Mereka dah bagi segala galanya dalam hidup mereka sehingga tak ada satu pun yang tertinggal, semata mata demi kita yang kadang kadang tak ingat pun nak tanya khabar berita diorang. 

Kita sebagai anak, sematkanlah dalam hati dan akal serta jiwa. Mereka ini terlalu banyak jasanya kepada kita. Usahalah supaya tak luka kan perasaan mereka. 






Nurul Sheila
22/05/14
Mood :: Sangat rindu 

No comments:

Post a Comment