Sunday, May 18, 2014

Proses Kehidupan

Assalamualaikum wbt

Entri kedua hari ni..excited lebih..baru reti nak berblog. Entri ni masih dalam bab mengenali penulis la sebenarnya. Saya masih mencari kekuatan untuk meneruskan fakta seterusnya ni.


Aku yang dulu: 

Perkara sinonim bila orang jumpa saya for the first time. Sombong! Serius ini pengakuan dari kawan kawan sekolah menengah lower form and upper form. Membawak la sampai masuk u. Tak tau la kenapa begitu. Tapi lama lama da kenal ok je kan..ye tak. Mungkin ada betul nya kot. Cepat marah, susah nak kawal emosi, suka hati nak cakap apa. Itu memang saya yang memang ikut hati sendiri je. 

Tapi tu dulu. Darah muda. Muda sangat.


Proses hidup: 

Sampai sekarang pun masih cuba baiki diri especially hati. Biasalah manusia bila terhantuk baru nak terngadah (betul ke tak ayat ni?) Perubahan terjadi bila dah kena diri sendiri. Apa yang dah  jadi akan saya kongsikan sikit dalam entri akan datang. Insya Allah.  

Kepada kawan kawan yang dah lama atau baru saya kenal, yang masih keep in touch atau tak dengan saya, saya nak mintak maaf atas kekasaran sikap dan keterlanjuran sikap saya. Saya masih berusaha keras dalam mengubah sikap dan yang utama nya hati saya. Yelah takkan nak tunggu raya baru mtk maaf kan? Tulus ikhlas dari hati saya memohon maaf. 

Sekarang ni saya cuba jadi se cool yang mungkin. Setenang yang mungkin. Masa dan pengalaman memerlukan kita untuk berubah menjadi lebih baik. Betul kata Prof Dr Muhaya, apa yang kamu beri kamu akan dapat. Ingat tu.
Maka selalu lah memberi yang baik supaya kamu dapat yang baik.





Nurul Sheila 
Perkara yang berlaku pada kamu hari ini adalah siapa kamu pada masa dahulu.
Muhasabah diri.







No comments:

Post a Comment